A főpolgármester, Hírek

Mert erről is a falevél tehet

Előzetes
A pártok máris egymásra mutogatnak egy szerencsétlen baleset ügyében is. Most a Demszky féle városvezetést citálták elő, párhuzamot vonva az Alstrom projektel. Gondolom hamarosan Meggyesi is porondra kerül az ügyből kifolyólag
Íme a Magyar Idők írása az ügyről
( De mielőtt elkezdené olvasni, jelzem: a faleveles résznél majdnem beszartam )
A. Péter


Hétfő reggel a Pillangó utcai állomásnál az Örs vezér tere irányából érkező metrószerelvény nekicsúszott az előtte, még a peron mellett álló vonatnak. A balesetben tizenhárman megsérültek. A szakasz péntek óta csúszásveszélyes a lehullott falevelek miatt. Az ügyben a rendőrség büntetőeljárás keretében nyomoz. Tarlós István főpolgármester óvott a pánikkeltéstől, és emlékeztetett: az Alstom kocsikat Demszky Gábor idején szerezték be. Az ellenzék a vizsgálatok lezárulta előtt már a politikai felelősségről beszélt.A Pillangó utcai metrómegálló közelében történt baleset körülményeit a rendőrség büntetőeljárás keretében vizsgálja – tájékoztatott honlapján a rendőrség. Hozzátették: a BRFK közlekedésrendészeti főosztálya az üggyel összefüggésben ismeretlen tettes ellen indított eljárást vasúti közlekedés veszélyeztetése vétség elkövetésének gyanúja miatt.
A balesetben tizenhárman megsérültek, egy nőnek több bordája is eltört, őt a rendőrség már a kórházban kihallgatta tanúként. A vonalon hétfő kora este helyreállt a forgalom.
Műszaki hibára utaló jelek egyelőre nincsenek, a fékrendszer minden hatósági vizsgán átment, így nem zárják ki az emberi mulasztás lehetőségét sem – ezt már Bolla Tibor nyilatkozta. A BKV vezérigazgatója a baleset helyszínén tartott sajtótájékoztatón azt is közölte: évtizedek óta gondot jelent az érintett szakaszon, hogy a sínek eljegesednek vagy falevelek kerülnek rájuk, ami csúszásveszéllyel jár.A metróvezetőket erre figyelmeztették, valamint az automata üzemmód helyett szoftveres úton ellenőrzött kézi vezérlést vezettek be. A BKV vezérigazgatója külön hangsúlyozta, hogy a baleset nem a sokat emlegetett 3-as, hanem a 2-es metró vonalán, és nem járművezető nélküli Alstom szerelvénnyel történt.
A Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) úgy tájékoztatott: a tegnapi helyszíni szemle megállapításai szerint a két vonat ütközésében szerepet játszott a hátsó szerelvény megcsúszása, mert a KBSZ balesetvizsgálói csúszásnyomokat találtak a vasúti pályán és az ütköző metrószerelvény kerekein.
Hozzátették: a további szakmai vizsgálat irányát a vonatok adatrögzítőiből kinyert információk, illetve a hang- és kamerafelvételek vizsgálata határozza meg. Az adatok elsődleges értékelése holnapra várható. A szervezet jelezte: az eddigi információk szerint nincs összefüggés a tegnapi baleset és a 4-es metrón a múlt pénteken történt események között, mivel utóbbi esetben az általános védelmi rendszer lépett működésbe eddig még ismeretlen okból, amelynek feladata, hogy áramtalanítsa a metrót, ha valamilyen idegen tárgy kerülne a pályára.
A Metróért Egyesület is közleményt adott ki a baleset kapcsán. Álláspontjuk szerint az Alstom szerelvények és a kommunikációalapú vonatvezérlési rendszer, az úgynevezett CBTC-berendezés kialakítása kezdettől fogva baleset kockázatát hordozza magában. A szakmai egyesület már december 2-án jelezte, hogy nedves, hideg időben nincs elég megcsúszási út a 2-es metró Örs vezér téri és Pillangó úti megállója között. Pénteken a BKV a vonalszakaszon sebességkorlátozást vezetett be, emiatt több vonatot ki kellett állítani a forgalomból.
Akkor a Pillangó utcánál homokot szórtak a sínre, hogy az elvben megfelelő csúszásvédelemmel rendelkező Alstom szerelvények meg tudjanak állni. A szervezet a pénteki és a hétfői eset kapcsán is kezdeményezi, hogy Tarlós István főpolgármester rendeljen el a BKV Zrt.-től független szakmai vizsgálatot is.
Tizenhárom utas szenvedett sérülést a Pillangó utcai megállónál
Tizenhárom utas szenvedett sérülést a Pillangó utcai megállónál
A főpolgármester szerint nem valószínű, hogy az ütközést az időjárás és néhány, a sínre fagyott falevél okozhatta. Tarlós István az Origónak azt mondta: nem tudni, hogy emberi mulasztás vagy műszaki hiba miatt történt a balesetet – de ha az utóbbira derül fény, azt szerinte nem a mostani városvezetésen kell számon kérni, hiszen az Alstom szerelvényeket még 2005–2006-ban rendelték meg. Arra is emlékeztetett, hogy a szerelvényekre a közlekedési hatóság adott engedélyt.
A főpolgármester az ellenzéki bírálatok kapcsán elmondta: teljesen értelmetlen összemosni a 4-es és a 3-as metró utóbbi napokban, hetekben felmerült problémáit, és felesleges olyan látszatot kelteni, mintha a fővárosi metró egésze veszélyes üzem lenne.
A hétfői metróbaleset alapvetően nem politikai kérdés, ez a BKV ügye, az eset kivizsgálása pedig a szakmai szervek, hatóságok feladata – tájékoztatta lapunkat a fővárosi Fidesz.
Az ellenzéki pártok ugyanis azonnal politikai kérdést csináltak a balesetből és megpróbálták azt összemosni a 3-as metró állapotával.
Az LMP-s Csárdi Antal szerint az elhanyagolt metróvonalak és egy, a mostanihoz hasonló eset a 3-as metrón súlyosabb következményekkel járna.
Az MSZP-s Horváth Csaba azt mondta: a folyamatos pénzelvonás és a közösségi közlekedésben végrehajtott leépítések vezettek a mostani balesethez.
A DK-s Gy. Németh Erzsébet is feltette a kérdést: mi lett volna, ha a 3-as metróban történik ilyen baleset?
A Jobbik szerint a szűkös finanszírozás miatt nem kerülhetett sor a legkorszerűbb biztonsági megoldások alkalmazására.
A most balesetet szenvedett Alstom kocsikat tíz éve az MSZP–SZDSZ vezette főváros szerezte be.
Ismert, hogy az ügylet kapcsán korrupciógyanú miatt itthon és külföldön is nyomozás folyik.

Szólj hozzá! De valami értelmeset. Amivel nem sérted meg a másikat. Csak itt engedélyezett a hozzászólás, mert a hülye EU hülye GDPR törvénye miatt nem fogunk büntetést fizetni. Köszönjük.

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé.