Seszták Miklós egy jó nagy salátatörvényt terjesztett a parlament elé „a közlekedéssel összefüggő egyes törvények módosításáról” címmel. Az 52 oldalas törvénymódosítási sorozatban egészen érdekes dolgok lapulnak.
Etyeki kisvasutat is rá lehet erőltetni a településre, ahol erősen ellenzik annak létrejöttét.
Így:
„közlekedési infrastruktúra-beruházás megvalósításához szükséges, legfeljebb 200 méter szélességű területsávot vagy nyomvonalat”. A törvény azt is kimondaná, hogy „a rendeletben meghatározott közlekedési infrastruktúra beruházás megvalósítása közérdeket szolgál”.
Igen, a közérdek. Most még megtámadhatom a bíróságon, de eztán már nem így lészen, ugyanis nem hatósági döntés hatáskörbe fog tartozni.
Ezt ezzel indokolták:
“rendkívül kicsi az esélye annak, hogy „vissza kell fordítani” a kisajátítást, vagyis hogy a bíróság végül azt állapítja meg, hogy nem áll fenn a jogalap és így kisajátításnak nincs helye”.
Gőzünk sem lesz, hogy mi, mennyibe kerül.
„a közforgalmú vasúti járművek biztonságos üzemeltetésével közvetlenül összefüggő műszaki adatok” titkosítva lesznek 30 évre ha azt úgy akarják. Persze a terrorizmusra fogták ezt is.
A következő években EU-s pénzekből nagyon komoly vasúti fejlesztések várhatók, továbbá folyamatosan napirenden van a 3-as metró felújítása is. Utóbbi körül bőven van botrány így is, és van olyan szakértő, aki szerint éppen emiatt készült az adatok titkosítását lehetővé tevő paragrafus. A törvény nyomán a sajtó számára végképp követhetetlenné válna a háború, ami Budapest és a kormány között zajlik a felújítás mentén.
De olvassanak erről még többet a 444.hu oldalon. Mert ők is tudják.