Nem emelhet sem a Telenor, sem a Telekom

Az NMHH hivatalból általános hatósági felügyeleti eljárást indított a Magyar Telekom és a Telenor ellen. A szervezet közlése szerint több ponton felmerült ugyanis a jogszabályok megsértésének gyanúja a két mobilszolgáltató július 1-jétől tervezett, számos díjemelést tartalmazó módosításával és annak közlési módjával kapcsolatban.
Az NMHH ellenőrzi, hogy a szolgáltatók időben, megfelelő hírközlő csatornán, világosan, áttekinthetően és a választási lehetőségeket egyértelműen közölve értesítették-e előfizetőiket a tervezett változtatásokról. (Ha telenoros, ide kattintva olvashat az önt érintő drágulás tervéről, ha telekomos, akkor pedig itt.)
A módosítást a szolgáltatók kétoldalú szerződésmódosítással kívánják végrehajtani, ami azt jelenti, hogy ha az érintett előfizetők az értesítéstől számított 15 napon belül következmény nélkül felmondhatják szerződésüket. Az NMHH ugyanakkor fontosnak tartja azt is, hogy a jogszabályok szerint az előfizetőknek a kétoldalú szerződésmódosítás esetében lehetőségük van úgy is dönteni, hogy az ajánlatot nem fogadják el, és ebben az esetben a szerződésük a korábbi tartalommal marad hatályban – ezt nem hangsúlyozták ki a szolgáltatók.
Az NMHH közölte: mivel a tervezett módosítások a két szolgáltató előfizetőinek nagy részét érintik, és mivel hatályba lépésük esetén fennáll annak veszélye, hogy az előfizetők emiatt olyan hátrányt szenvednek, amelyet később már nem vagy csak nehezen lehet elhárítani, a hatóság az eljárás befejezéséig ideiglenes intézkedéssel megtiltotta a szolgáltatóknak, hogy július 1-jétől végrehajtsák a közzétett ajánlatuk szerinti szerződésmódosítást.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .