Mert erről is a falevél tehet

Előzetes
A pártok máris egymásra mutogatnak egy szerencsétlen baleset ügyében is. Most a Demszky féle városvezetést citálták elő, párhuzamot vonva az Alstrom projektel. Gondolom hamarosan Meggyesi is porondra kerül az ügyből kifolyólag
Íme a Magyar Idők írása az ügyről
( De mielőtt elkezdené olvasni, jelzem: a faleveles résznél majdnem beszartam )
A. Péter


Hétfő reggel a Pillangó utcai állomásnál az Örs vezér tere irányából érkező metrószerelvény nekicsúszott az előtte, még a peron mellett álló vonatnak. A balesetben tizenhárman megsérültek. A szakasz péntek óta csúszásveszélyes a lehullott falevelek miatt. Az ügyben a rendőrség büntetőeljárás keretében nyomoz. Tarlós István főpolgármester óvott a pánikkeltéstől, és emlékeztetett: az Alstom kocsikat Demszky Gábor idején szerezték be. Az ellenzék a vizsgálatok lezárulta előtt már a politikai felelősségről beszélt.A Pillangó utcai metrómegálló közelében történt baleset körülményeit a rendőrség büntetőeljárás keretében vizsgálja – tájékoztatott honlapján a rendőrség. Hozzátették: a BRFK közlekedésrendészeti főosztálya az üggyel összefüggésben ismeretlen tettes ellen indított eljárást vasúti közlekedés veszélyeztetése vétség elkövetésének gyanúja miatt.
A balesetben tizenhárman megsérültek, egy nőnek több bordája is eltört, őt a rendőrség már a kórházban kihallgatta tanúként. A vonalon hétfő kora este helyreállt a forgalom.
Műszaki hibára utaló jelek egyelőre nincsenek, a fékrendszer minden hatósági vizsgán átment, így nem zárják ki az emberi mulasztás lehetőségét sem – ezt már Bolla Tibor nyilatkozta. A BKV vezérigazgatója a baleset helyszínén tartott sajtótájékoztatón azt is közölte: évtizedek óta gondot jelent az érintett szakaszon, hogy a sínek eljegesednek vagy falevelek kerülnek rájuk, ami csúszásveszéllyel jár.A metróvezetőket erre figyelmeztették, valamint az automata üzemmód helyett szoftveres úton ellenőrzött kézi vezérlést vezettek be. A BKV vezérigazgatója külön hangsúlyozta, hogy a baleset nem a sokat emlegetett 3-as, hanem a 2-es metró vonalán, és nem járművezető nélküli Alstom szerelvénnyel történt.
A Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) úgy tájékoztatott: a tegnapi helyszíni szemle megállapításai szerint a két vonat ütközésében szerepet játszott a hátsó szerelvény megcsúszása, mert a KBSZ balesetvizsgálói csúszásnyomokat találtak a vasúti pályán és az ütköző metrószerelvény kerekein.
Hozzátették: a további szakmai vizsgálat irányát a vonatok adatrögzítőiből kinyert információk, illetve a hang- és kamerafelvételek vizsgálata határozza meg. Az adatok elsődleges értékelése holnapra várható. A szervezet jelezte: az eddigi információk szerint nincs összefüggés a tegnapi baleset és a 4-es metrón a múlt pénteken történt események között, mivel utóbbi esetben az általános védelmi rendszer lépett működésbe eddig még ismeretlen okból, amelynek feladata, hogy áramtalanítsa a metrót, ha valamilyen idegen tárgy kerülne a pályára.
A Metróért Egyesület is közleményt adott ki a baleset kapcsán. Álláspontjuk szerint az Alstom szerelvények és a kommunikációalapú vonatvezérlési rendszer, az úgynevezett CBTC-berendezés kialakítása kezdettől fogva baleset kockázatát hordozza magában. A szakmai egyesület már december 2-án jelezte, hogy nedves, hideg időben nincs elég megcsúszási út a 2-es metró Örs vezér téri és Pillangó úti megállója között. Pénteken a BKV a vonalszakaszon sebességkorlátozást vezetett be, emiatt több vonatot ki kellett állítani a forgalomból.
Akkor a Pillangó utcánál homokot szórtak a sínre, hogy az elvben megfelelő csúszásvédelemmel rendelkező Alstom szerelvények meg tudjanak állni. A szervezet a pénteki és a hétfői eset kapcsán is kezdeményezi, hogy Tarlós István főpolgármester rendeljen el a BKV Zrt.-től független szakmai vizsgálatot is.
Tizenhárom utas szenvedett sérülést a Pillangó utcai megállónál
Tizenhárom utas szenvedett sérülést a Pillangó utcai megállónál
A főpolgármester szerint nem valószínű, hogy az ütközést az időjárás és néhány, a sínre fagyott falevél okozhatta. Tarlós István az Origónak azt mondta: nem tudni, hogy emberi mulasztás vagy műszaki hiba miatt történt a balesetet – de ha az utóbbira derül fény, azt szerinte nem a mostani városvezetésen kell számon kérni, hiszen az Alstom szerelvényeket még 2005–2006-ban rendelték meg. Arra is emlékeztetett, hogy a szerelvényekre a közlekedési hatóság adott engedélyt.
A főpolgármester az ellenzéki bírálatok kapcsán elmondta: teljesen értelmetlen összemosni a 4-es és a 3-as metró utóbbi napokban, hetekben felmerült problémáit, és felesleges olyan látszatot kelteni, mintha a fővárosi metró egésze veszélyes üzem lenne.
A hétfői metróbaleset alapvetően nem politikai kérdés, ez a BKV ügye, az eset kivizsgálása pedig a szakmai szervek, hatóságok feladata – tájékoztatta lapunkat a fővárosi Fidesz.
Az ellenzéki pártok ugyanis azonnal politikai kérdést csináltak a balesetből és megpróbálták azt összemosni a 3-as metró állapotával.
Az LMP-s Csárdi Antal szerint az elhanyagolt metróvonalak és egy, a mostanihoz hasonló eset a 3-as metrón súlyosabb következményekkel járna.
Az MSZP-s Horváth Csaba azt mondta: a folyamatos pénzelvonás és a közösségi közlekedésben végrehajtott leépítések vezettek a mostani balesethez.
A DK-s Gy. Németh Erzsébet is feltette a kérdést: mi lett volna, ha a 3-as metróban történik ilyen baleset?
A Jobbik szerint a szűkös finanszírozás miatt nem kerülhetett sor a legkorszerűbb biztonsági megoldások alkalmazására.
A most balesetet szenvedett Alstom kocsikat tíz éve az MSZP–SZDSZ vezette főváros szerezte be.
Ismert, hogy az ügylet kapcsán korrupciógyanú miatt itthon és külföldön is nyomozás folyik.
Megosztod?

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .