Ki a Felelős a 4 es metró megdrágulásáért és azért hogy nem éri el a beígért utasszámot?

A következő cikk Demszky Gábor Facebook oldalán jelent meg, mint hivatkozás. Nyilvánvaló, hogy Demszky egyetért a benne leírtakkal, hiszen ellenkező esetben azt nem osztotta volna meg a saját közösségi oldalán.

Ismét megy a polémia a 4 es  metró körül a visszafizetendő büntetés kapcsán. Azt ugyan senki nem kérdezi meg hogy ki a felelős azért hogy egyáltalán fizetni kell mert hogy nem Demszky Gábor az egészen biztos! A Demszky Gábor vezette  Főváros amikor megkapta az EU tól a támogatást a 4 es metróhoz  akkor számolt a Bosnyák téri szakasszal is. A 4 es metró megépítésének a célja nem titkoltan az volt hogy tehermentesítsen vagy a kiváltson járatokat, az első cél a 7 es busz esetében sikeresnek mondható. A 4 es metró története a 70 es évekig vezethető vissza, de az építés tényleges tervezése csak a rendszerváltás után a 90 es években indult meg. A Horn Kormány 1997 ben megadta a támogatást a Fővárosnak a 4 es metróhoz amelynek a megépülését akkoriban 98 milliárdra kalkulálták. Ezt a támogatást azonban 98 ban az első Orbán Kormány visszavonta ez nagyban késleltette a vonal megépülését és hozzájárult ahhoz hogy így megdráguljon a beruházás költsége. A 4 es metró terve a 2002 es kormányváltás után került ismét előtérbe a tényleges építkezés  azonban csak 2007 ben a szocialista szabad demokrata kormány második ciklusában indult  meg. Akkor 252 milliárdra becsülték a beruházás költségét, arra azonban Demszky vezette Főváros sem gondolt hogy az építési tendert elnyerő cég költsége az építkezés megkezdése után megugrik. Az átadás dátuma egyre csak tolódott  nem lehetett tudni hogy mikortól lehet utazni a 4 es metrón időközben 2010 ben kormányváltás volt és vezetés váltás a Főváros élén. Addigra a fúrópajzsok elérték a Keletit a második Orbán kormány azonban szokásához híven ismét kifarolt a beruházás mögül és ez tovább drágította az amúgy is költséges beruházást. Időközben azonban a Forint is beszakadt (hála Szíjjártó Péternek és Kósa Lajosnak) ami tovább lendített a költségeken. Ezért is fordulhatott elő hogy egy előzetesen 252 milliárdra taksált a beruházás végül a kétszerese lett.Ezek után tegye fel magának mindenki a kérdés! Ki a felelős azért hogy ilyen drága lett a 4 es metró első szakasza és hogy miért nem éri el a beígért 474 ezres utasszámot? Az igazságot mindenki tudja  a szíve mélyén.

Persze mindez, szinte várható volt, hiszen az OLAF, vagyis az európai csalásellenes hivatal  lezárta a négyes metróval kapcsolatos vizsgálatát, ennek áttanulmányozása után a kormány ismeretlen tettes ellen feljelentést tesz. Lázár szerint a jelentés „egy nemzetközi baloldali bűncselekményre” tesz utalást, amelyet Demszky Gábor vezetésével követhettek el. A 76,7 milliárd forintos büntetést át fogják hárítani.

m-4 metro
Fotó: Arold Péter

Demszky Gáborra hivatkozva az index,hu a következőt írja

A volt főpolgármester azt feltételezi, hogy az OLAF-jelentés kifogásolja, hogy a hivatalban lévő városvezetés elmulasztotta meglépni mindazt, amit a Bizottság az EU támogatás feltételéül szabott (a felszíni közlekedés teljes átalakítása, P-R parkolók, dugódíj). Demszky szerint ezekből semmi sem lett, ezért követelik vissza a több tízmilliárdos támogatást, amelynek pontos összegéről titkos tárgyalások kezdődnek. 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .